Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018

Οδυσσεας:Δεν κάναμε ούτε ένα βήμα πίσω, δεν λαϊκίσαμε, στην προσπάθεια για να βγει η χώρα από την κρίση.


«Η Δημοκρατική Συμπαράταξη είναι σήμερα περήφανη γιατί όλα τα έργα ΣΔΙΤ ξεκίνησαν μεταξύ του 2009 ως το 2012 και γιατί δεν κάναμε ούτε ένα βήμα πίσω, δεν λαϊκίσαμε, παραμείναμε πιστοί στην προσπάθεια για να βγει η χώρα από την κρίση.»


Βασικά σημεία της ομιλίας του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, Βουλευτή Αρκαδίας και επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κατά τη συζήτηση του ν/σ «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Ολομέλεια της Βουλής.
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος μια μικρή τροπολογία η οποία είναι μόλις έξι γραμμών, αλλά είναι πολύ σπουδαία. Πρόκειται για το έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ. Οι καθυστερήσεις του έργου αναδεικνύουν το πρόβλημα της χώρας τα τελευταία χρόνια και δείχνουν γιατί η χώρα δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά, αφού χρειάζονται πέντε ολόκληρα χρόνια, να ψηφιστεί, να ξε-ψηφιστεί και να ψηφιστεί πάλι.


Όπως όλοι γνωρίζουν τα σκουπίδια, αν τα αξιοποιήσουμε, παράγουν πλούτο. Να αναφέρω εδώ ότι όλα τα ΣΔΙΤ τα οποία ήταν να προχωρήσουν, δηλαδή της Δυτ. Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Ηλείας, Σερρών, Ηπείρου καθώς και Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Αττικής και Κέρκυρας ξεκίνησαν όλα από το 2009 έως το 2012 και ύστερα συνεχίστηκαν. Τα έργα αυτά ήταν προϋπολογισμού 1,7δις ευρώ και αποτέλεσαν έναν πραγματικό πυλώνα ανάπτυξης προστατεύοντας το περιβάλλον και τους υδάτινους πόρους. Είχαν ευεργετικές συνέπειες για τον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα και βέβαια, δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας.


Σε εκδήλωση που έγινε στην Τρίπολη στις 3/7/2013, ύστερα από διαγωνισμό που προηγήθηκε για το έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ στον οποίο η εταιρεία «ΤΕΡΝΑ» αναδείχτηκε ως μειοδότης, παρευρέθηκαν οι κ. Μανιάτης, Χατζηδάκης, Μηταράκης και στην ομιλία του ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο πρέπει να προχωρήσει.


Τον Ιούλιο του 2014 από το ΥΠΕΚΑ εκδόθηκε η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων . Όλο αυτό το διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ κατέκρινε το έργο και έλεγε ότι πρόκειται για ένα «φαραωνικού τύπου» έργο, το οποίο γίνεται με σκανδαλώδη σύμβαση και «γνωστούς κατασκευαστές».


 Το 2015 η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει ότι το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει και  περνά τροπολογία (5/11/2015) η οποία ακυρώνει το ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου, Ηπείρου, Ηλείας την οποία ψηφίζει και η ΝΔ.


Με τη νέα τροπολογία των 6 γραμμών σήμερα η Κυβέρνηση ξαναδίνει την αρμοδιότητα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Τσιρώνης την παίρνει, Σκουρλέτης τη φέρνει!


Ο κ. Φάμελλος που υπογράφει σήμερα τη διαδικασία αυτή, έλεγε τότε (5/11/2015) ότι η τροπολογία του κ. Τσιρώνη ήταν πολύ σωστή. Όμως να θυμίσουμε ότι η εταιρία στην οποία είχε κατακυρωθεί τότε ο διαγωνισμός είναι η ίδια που θα συνεχίσει και τώρα το έργο.


Σήμερα που μετά από πέντε χρόνια χάσαμε πόρους, θέσεις εργασίας και χρόνο η Κυβέρνηση χωρίς ντροπή και μέσα σε μια μικρή τροπολογία αναφέρει απλώς ότι η διαδικασία προχωράει.


Η σύμβαση με ΣΔΙΤ δεν ανήκει σε κανέναν. Δεν είναι σύμβαση του κ. Τατούλη, διότι ο κ. Τατούλης δεν έχει δική του σύμβαση. Η σύμβαση αυτή ανήκει στον κόσμο, στους αγρότες, στον τουρισμό, ανήκει σε όλη την Πελοπόννησο.


Φτάνουμε στο τέλος του έργου που ξεκίνησε το 2013 και η Δημοκρατική Συμπαράταξη είναι σήμερα περήφανη γιατί όλα τα ΣΔΙΤ ξεκίνησαν μεταξύ του 2009 ως το 2012 και ακόμη είμαστε περήφανοι γιατί δεν κάναμε ούτε ένα βήμα πίσω, δεν λαϊκίσαμε, μείναμε συνεπείς στις απόψεις μας.

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Σοσιαλισμός για το Λαό όχι για το Κεφαλαιο

Η εμπειρία όπου έχουν ιδρυθεί σχολικές μονάδες μέσω ΣΔΙΤ δείχνει το πραγματικό πρόσωπό τους:

-Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται περίπου 3 φορές ακριβότερο από το κόστος κατασκευής με διαγωνισμό Δημοσίου. Ο κατασκευαστικός όμιλος βάζει από ιδίους πόρους περίπου το 16% του συνολικού κόστους, ενώ ο κύριος όγκος της χρηματοδότησης καλύπτεται από τραπεζικούς δανεισμούς, κύρια με εγγύηση του Δημοσίου (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – πρόγραμμα JESSICA κ.ά.) εξοφλούμενους από τον Ελληνικό Λαό.

-Μετά το πέρας της κατασκευής τους, παραχωρούνται στον ανάδοχο επενδυτή για τα επόμενα τουλάχιστον 25 χρόνια ο οποίος θα έχει τον ολοκληρωτικό έλεγχο ακόμα και για τη χρήση των αιθουσών ενώ η δυνατότητα αξιοποίησής τους τις ώρες που δεν λειτουργούν (απόγευμα) περνά από την έγκριση ή μη του επιχειρηματικού ομίλου που τα έχει κατασκευάσει.

-Το κόστος λειτουργίας των σχολείων με ΣΔΙΤ, λόγω των προδιαγραφών τους, είναι πολλαπλάσιο αυτού των συμβατικών σχολείων. Τις υπέρογκες δαπάνες λειτουργίας την ίδια στιγμή που μειώνεται η χρηματοδότηση στις σχολικές επιτροπές, τις πληρώνουν οι κατά τόπους Δήμοι αυξάνοντας τα δημοτικά τέλη.

-Υπάρχουν περιπτώσεις που συμβάσεις υπογράφηκαν το 2007 και χρειάστηκε να περάσουν 10 ολόκληρα χρόνια για να μπορέσουν μαθητές και γονείς να δουν το πολυπόθητο σχολείο που τότε είχαν ανάγκη.

Οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), νόμος 3389/2005 της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, αποτελούν ένα ακόμα πεδίο για την κερδοφορία των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Εκμεταλλεύονται τις υπαρκτές και ταυτόχρονα τραγικές ελλείψεις όπως το ζήτημα της σχολικής στέγης για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Αυτό θέλουν να κρύψουν παρουσιάζοντας ως μονόδρομο την ιδιωτική χρηματοδότηση.

Η σχολική στέγη αποτελεί μέσο για την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών μας, για τη δημιουργία νέων ανθρώπων που θα μπορούν να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους. Τα δημοτικά πάρκα αποτελούν χώρο ελεύθερης πρόσβασης και αξιοποίησής τους από όλο το λαό.

Αρκετά ματώσαμε – αρκετά πληρώσαμε για τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου!

Ανώνυμος είπε...

ΟΔΥΣΣΕΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΠΕΣΕΙ ΟΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΘΗΣΑΥΡΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΙΖΕΣ ΤΟΣΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΑΡΑΣΥΡΕΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΠΟΤΕ ΑΣΠΟΝΔΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΣΑΣ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ ΤΥΠΟΥ ΑΔΩΝΙ ΚΑΙ ΣΑΜΑΡΑ.